Adventstiden



En af mine yndlings advents-salmer er: ”Gør døren høj, gør porten vid.
Den beskriver så fint, hvad vi bør arbejde med i adventstiden. Jesus blev født, og skabte stor forandring i verden, men for at den forandring skal få betydning ind i dit og mit liv, er det ikke nok, at han kom til verden, men han er nød til at komme ind i dit og mit hjerte og bo.
”6.Jeg hjertets dør vil åbne dig,
o Jesus, drag dog ind til mig!
Ja, ved din nåde lad det ske,
at jeg din kærlighed må se!
7. Og ved din Helligånd os led
på vejen frem til salighed,
at her vi dig lovsynge må,
indtil vi for dit ansigt stå!”              
                                      G. Weissel. – N. J. Holm.
Adventstiden er ofte en travl periode fyldt med hygge og mange gøremål. Det er en forberedelsestid til julen – men ofte stjæler de praktiske forberedelser det meste af vores tid. Hvad med hjertets og sindets forberedelse?
Min opfordring til jer er, at I får sat tid af hver uge til at også den åndelige forberedelse kan finde sted med bibellæsning og bøn – og en refleksion over, hvad betyder det for mig, at Guds Søn kom til jord.
Glædelig adventstid! Christina Preisler