Sommer i Skt. Johannes


Sommer og sol
Sommeren begynder så småt at melde sin ankomst og den store ferietid melder sig. Menigheden i Esbjerg holder også ferie i juli måned. Hold dog øje med www.metodistkirken.dk og se, hvilke dejlige sommertilbud der findes i Metodistkirken. Der er fx børnelejr i den første uge af skolernes ferie, og i slutningen af skolernes ferie løber sommerhøjskolen af stablen med en masse gode foredrag og andre aktiviteter, dejligt mad og godt fællesskab.

En tanke at tage med sig ud i ferietiden:

GUDS DAGE
Der findes to dage i en uge, som vi aldrig behøver at være urolige for – to dage fri fra bekymringer og frygt. Den ene af disse dage er ”i går”. ”I går” med sine gøremål, smerter og fejltagelser er nu forbi og er ikke længere under min kontrol. ”I går” var min – nu er den Guds.
Den anden dag er ”i morgen”. ”I morgen”, med alle dens muligheder og løfter, dens byrder og tider af uro, er lige så langt væk fra min kontrol som dens døde søster ”i går”. ”I morgen” er Guds dag, som skal blive min. Der er kun en dag tilbage til mig i løbet af ugen. Det er ”i dag”. At udholde det, som venter ”i dag”, er ikke uoverskueligt. Hver kvinde kan bærer dagens byrder, hver mand kan modstå dagens fristelser. Det er kun, når vi frivilligt lægger byrderne fra ”i går” og ” i morgen” på vores skuldre, at vi går i stykker. Den slags evighedsbyrder kan kun Gud bære. Det er ikke oplevelserne ”i dag”, som knækker os. Det er angsten for, hvad der skal ske ”i morgen”. Men disse er Guds dage – så overlad dem til ham. (Altid elsket, Kristina Reftel, Unitas Forlag, s. 15)